Tuesday, April 12, 2011

[HOBI BARU]

GAMBAR , ape yang best sgt ea edit gambar ? mungkin orang yang edit je paham ape yang dimaksudkan dengan seni ? tak semua orang yang tahu pasal seni an ? tapi tibe2 je terlintas difikiranku . adakah seni itu same dengan cinta ? ape itu cinta ? mungkinkah ia adalah suatu perasaan yang lahir dalam diri kita tanpa kita sedari ? mungkin , kerana cinta tidak memerlukan sebab , sebagai contoh , seorang lelaki menyatakan hasratnya kepada seorang gadis , ayatnyer berbunyi :

lelaki : wahai dara pujaanku , sudikah kau menjadi ratu dihatiku ?
gadis : perlukah aku memberi jawapannya sekarang ?
lelaki : perlu kerana aku ingin hidup bersamamu ,
dara : baiklah , tetapi berikan sebab kenapa kau mencintaiku ?
lelaki : pelukah ?
gadis : perlu kerana ia penentu hidup dan mati ku bersama kau .
lelaki : aku mencintai kau bukan kerana apa2 , tetapi perasaan itu datang dengan tiba2 semasa mula2 bertemu kau , cuba kau bayangkan jika aku mencintai kau disebabkan muka kau ? perlukah aku tinggalkan kau bila mana usia kita bertambah , kerana aku pasti kedutan dimukamu akan kelihatan tidak seperti sekarang maka perlukah aku meninggalkanmu kerana aku mencintai kau disebabkan muka . jadi kau patut bersyukur kerana aku mencintai kau seadanya untuk menjadi permaisuri dalam hidupku .
gadis : sambil mengesat air mata dia pun berkata , "aku terima lamaran mu itu ".

jadi disini saya ingin bertanya , adakah cinta itu same seperti seni ? jika cantiK kita puji2 , dan mencaci jika buruk ? ingat tak entry saya yang lepas ? 
  1. TENGOK BENDE BURUK JANGAN TERUS MENGEJI
  2. TENGOK BENDE BAIK JANGAN TERUS MEMUJI 
ingatkan ? jadi pada pandangan saya , seni itu bukan cinta , tapi cinta adalah seni , kerana kita tak tahu bagaimanakah rupanya cinta itu , kecuali orang yang pernah merasai cinta seperti saya .



ADAKAH INI SENI ?


P/S: MAAF JIKA ADA PERKATAAN YANG MEMBUATKAN ANDA TERASA. ENTRI INI BUKAN UNTUK MENGEJI TETAPI UNTUK MEMBAIKI DIRI.

No comments:

Post a Comment

adakah ini yang dinamakan komen ?

Note: Only a member of this blog may post a comment.