Sunday, May 1, 2011

my little journey

mood : LALA

ggggrrrrr , tiket2 dimanakah kau ? tula , sape suh tak beli awal2 , kan da abes da .
selepas itu , bermulelah pengembaraanku ke negeri orang .

kejadiannyer bermule apabila habisnyer exam LAW , alhamdulillah dapat jawab , kalau tak , repeat lagi la kot next sem , tapi bukan exam yang nak aku ceritakan , aku nak cerite tentang pengalaman ku merantau ke negeri orang iaitu dari PERAK , ke NEGERI SEMBILAN , ke KUALA LUMPUR , dan akan tiba PAHANG .

sebenarnyer bukan aku tanak balik pahang tros , tapi saje nak merantau sket , hee , padahal tiket nak g temerloh da abes , ngee . so , aku amek la tiker bus g seremban kol 11.30 pm , aku beli tiket dengan aiman , berhujan kami nak g beli tiket , lebat giler , macam kat bawah neyh .


LEBATKAN ? hahaha ...

then dapatla kami tiket bus , so balik jer kami packing barang , simpan sume dalam store , then tibe2 si bebi erni call aku , weh yien da balik an ? da aku kate , then dye tye , nak kuar camne neyh ? nak antarkan tak ? dye tye lagi . aku ckp boley gak kalau nak anta , byk beg nak kene bawak neyh , hee . then lepak la kat saloon dye and makan ngan mama zaza , aina , and meks , hahaha . so , da pukul 11.20 pm , kami pun bertola la dari kedai makan , sesampai disane , kami tgk tade orang pun , pelik2 , da tak macam stesen bus , g tye , bus kol 11.30 pm blom sampai lagikan ? dye ckp lagi 2 minit , tgu punyer tgu tak datang pun pas 2 minit tu , tapi last2 datang jugak ea . ske2 . hee . so naik la bus dari stesen seri iskandar ke medan gopeng , tapi sebelom tu g medan kit dulu isi minyak , punyer la lame , kat medan gopeng pun lame giler , penat menunggu , sabo jela . then naik la bus tu sampai la kat seremban pukul 5.30 am , dalam bus tgk movie jer , kal ho na ho , hindustan beb , meleleh air mate taw. hahaha , then g umah mak angkat aiman , lepak2 then g mkn kat kedai babu , nasi lemak 80 sen bro , mane nak dapat, pergghhh kene lak ngan teh tarik an , fuiyo .

itulah perjalanan ku dari PERAK ke NEGERI SEMBILAN .

No comments:

Post a Comment

adakah ini yang dinamakan komen ?

Note: Only a member of this blog may post a comment.