Monday, May 30, 2011

Ya Allah , jika aku jatuh hati

Ya Allah jika aku jatuh cinta ,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu ,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu .

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dala jurang cinta nafsu .

Ya Rabbana jika aku jatuh hati ,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu .

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu .

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu ,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu .

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu ,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu .

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu ,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu .

AMIN ...

ini adalah doaku yang ku inginkan , moga kita sama-sama berjaya di dunia dan di akhirat .
berjaya dalam mengharungi segala dugaan dan cabaran yang sememangnya menguji kekuatan iman
kerana tapak iman itulah yang menemukan cinta yang selama ini telah hilang .
semoga cinta yang dicari telah ditemui .
semoga Allah meletakkan kita di bawah payung rahmat kasihNya .
dan berharap cinta itu kekal abadi selamanya .
InsyaAllah ..

No comments:

Post a Comment

adakah ini yang dinamakan komen ?

Note: Only a member of this blog may post a comment.